6/20/2010

...






One of the stalls, where I have to convince myself, that I don’t have to buy everything right now… :D

Einer der Verkaufsstände, bei denen ich mich selbst überzeugen muss, daß ich nicht gleich alles kaufen sollte …

6/12/2010

Summer Vintage


While looking for perfect the summer dress, I also saw these gorgeous vintage skirts and dresses. I liked them a lot, but did not buy them because I already have a couple of vintage clothes which I hardly ever wear. Somehow it seems to be a bit difficult for me, to incorporate vintage clothing into my day-to-day life and there aren’t enough ‘special occasions’ coming up either.

Während ich noch nach den perfektem Sommerkleid suche, sah ich auch diese tollen, älteren Röcke und Kleider. Ich mochte diese sehr, habe sie aber nicht gekauft, da ich bereits eine Reihe an Second-Hand Kleidung zu Hause habe, die ich fast nie anziehe. Es scheint für mich recht schwierig zu sein, Second Hand Bekleidung in mein tägliches Leben zu integrieren und genügend ‚besondere
Gelegenheiten’ um diese anzuziehen, habe ich jedenfalls nicht. 


6/11/2010

Opening Hours / Öffnungszeiten


Recently I came across this innovative ‘opening hours’- sign in a store at Byward Market. I really liked the idea and it’s easy to repeat. So how about making your own name tags or ‘do not enter’, ‘don’t smoke’, ‘cats are welcome’ etc. signs for your home in a golden frame?

Kürzlich fand ich dieses innovative ‘Öffnungszeiten’- Schild in einem Laden im Byward Market. Ich mochte die Idee sehr und es ist einfach dies selbst zu gestalten. Wie wäre es dann also mit deinem eigenen Namensschild oder ‚Bitte nicht betreten’, ‚Nichtraucher’, ‚Katzen sind willkommen’ usw. Schild für dein Zuhause im Goldrahmen?

6/06/2010

This week I love… / Diese Woche mag ich...



… these beautiful, fully patterned area rugs.
It might not be a real theme for summer (although it’s cold and raining today), but when I found the rugs online, I thought I should share them with you. Unfortunately I didn’t remember where I copied the pictures from …

… diese wunderschönen, durchgehend gemusterten Teppiche.
Das mag kein echtes Sommerthema sein (auch wenn es heute kalt und regnerisch ist), aber als ich die Teppiche online gesehen habe, dachte ich, daß ich sie einfach hier vorstellen muß. Leider kann ich mich nicht mehr daran erinnern von welcher Homepage ich sie kopiert habe ...

Random ... / Zufällige...



... items, which happened to catch my attention in the Thrift Stores in recent times.

... Gegenstände, die vor kurzem meine Aufmerksamkeit in den Second-Hand Shops erregten. 




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails