4/18/2015

Into the woods / Im Wald

Dress, Scarf, Leggings / Kleid, Schal, Leggings: Primark
Vest / Weste: Mango
Boots / Stiefel: Thrifted / Second Hand
Bag / Tasche: Link.
.
.
When I moved to Frankfurt, I knew that - sadly - I won’t have any big bodies of water nearby - other than the river Main, but I didn’t know that I would live next to the forest.
Nearly every day, I’m going for a small stroll into the big beech woods, discovering remnants of old stairs and admiring every little bit of spring progress that I can see. This week the bloom of the wood anemone seemed to have reached its highest point and I’m already looking forward how it will look like when all the trees are green again :)
.
Als wir nach Frankfurt zogen, wusste ich, daß es leider außer dem Fluss keine weiteren großen Wasserflächen in der Gegend gibt. Aber ich wusste nicht, daß wir - zum Ausgleich - direkt neben einem Wald wohnen würden. 
Fast jeden Tag mache ich einen kleinen Spaziergang durch die hohen Buchenwälder, entdecke alte Stufen und bewundere jeden kleinen, grünen, blühenden Fortschritt, den der Frühling in den Wald zaubert. 
In dieser Woche schien die Blüte der Buschwindröschen ihren Höhepunkt zu erreichen und ich freue mich bereits darauf wie es aussehen wird, wenn alle Bäume wieder Blätter haben :)

No comments:

Post a Comment

Thank you for taking the time to write a comment.

Die Datenschutzerklärung befindet sich oben im Header.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails