6/28/2015

The Benetton Dress / Das Benetton Kleid

Dress (altered) / Kleid: Benetton 
Cardigan / Strickjacke: C&A 
Scarf / Schal: H&M 
Belt, Leggings / Gürtel, Leggings: Primark
Watch / Uhr: Fossil
 .
 .
In recent months I got a couple of dresses from my sister - this is one of them. Although not maternity wear, she bought it during her pregnancy and therefore it was too big and just had a straight cut, while I prefer something more tailored. So I gave it a similar treatment like I did earlier here: Link. And that’s how I got myself a new dress :) 
In principle I could wear the dress without a belt now - how clever from me, to forget making even a single photo like that ^^ 
When I made these pictures, it was raining heavily, so I went into the former office of my dad instead of going outdoors. Since we are preparing for my parents relocation (on Wednesday!) - there are a lot of empty white walls in the house - ready to be used as the perfect neutral backdrop ;)

In den letzten Monaten habe ich einige Kleider von meiner Schwester ‚übernommen‘ - das ist eines davon. Obwohl es sich nicht um Umstandsmode handelt, hatte sie sich dieses Kleid während der Schwangerschaft gekauft, so daß es zu groß war. Der Schnitt war auch nur gerade herunter, während ich es etwas taillierter mag. Deswegen nahm ich einmal mehr ein passendes Kleid als Vorlage und ging ans Werk - so wie ich es auch hier (Link) schon gemacht habe. 
An sich könnte man das Kleid jetzt auch ohne Gürtel tragen, leider habe ich nicht ein einziges Bild ‚mit ohne‘ gemacht - wie clever von mir ^^ 
Normalerweise fotografiere ich auch lieber im Garten, aber da es so heftig regnete, zog ich stattdessen in das ehemalige Arbeitszimmer meines Vaters. Wir sind immer noch am Wirbeln um alles für den Umzug meiner Eltern am kommenden Mittwoch (!) vorzubereiten und so gibt es hier jetzt eine Menge weißer Wände als perfekte neutrale Fotohintergründe ;) 

No comments:

Post a Comment

Thank you for taking the time to write a comment.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails