12/15/2016

Tree ornament / Baumschmuck


When I saw this Christmas decoration / gift tags on Pinterest, I knew that I wanted to use this exact design as well - but painted in the traditional red/green colors. So I re-used the wooden box from a camembert packaging, cut out the upper circle and punched a hole into it.
After that I started painting it out in acrylic colors (I also painted the back side in a tartan/plaid pattern plus deer head) and added a clear coating on top.
The final touch was a velvet ribbon and my tree ornament was ready to be used.

Als ich diese Baumhänger / Geschenkanhänger auf Pinterest sah, wusste ich, daß ich genau das gleiche Design verwenden möchte, aber nicht nur in Schwarz-Weiß sondern in den traditionellen Weihnachtsfarben rot und grün. Also nutzte ich die Span-Schachtel von einem Camembert, schnitt den oberen Deckel aus und stanzte mit der Lochzange ein Loch hinein. Danach konnte ich meinen hölzernen Kreis mit Acrylfarben bemalen. Der vordere Teil folgt dem Ursprungsdesign, auf der Rückseite experimentierte ich mit verschiedenen Tartan/Plaidmustern. Zum Abschluß überzog ich alles wie immer mit Klarlack und fädelte ein Stück Samtband als Aufhängung ein.


Since I already had paint, ribbon and the camembert plus its packaging at home, I didn’t spend a dime on this :) What is your cheapest crafts / DIY idea while decorating for the holidays? 

Da ich Farbe, Samtband, Camembert samt Verpackung bereits zu Hause liegen hatte, habe ich für dieses Projekt keinen Cent ausgegeben. Was ist Deine kostengünstigste Bastelidee für die Feiertage?

 

No comments:

Post a Comment

Thank you for taking the time to write a comment.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails