11/24/2011

Green knitted Skirt / Grüner Strickrock

When I saw this skirt in the Thrift Store I immediately envisioned myself sitting on the Couch, with long socks, a warm sweater and drinking tea. The ‘how to dress for Christmas’ variations are also all part of the red and green game - with a green skirt. I was just not so sure about the knitted fabric, which made it look a bit like a grannies skirt. But, granny style is also in trend (^^)… so let’s all ‘granny in’ for winter :) 

The pictures were made last week (prior to this week’s snow storm) at my favourite abandoned cemetery just opposite the Goodwill store at Shelburne Road. Both are always worth a visit :) 


Als ich den grünen Rock im Second Hand Laden entdeckte, stellte ich mir sofort einen gemütlichen Couchtag im tiefsten Winter vor... Tee trinkend mit eben diesem Rock, langen Socken und einem möglichst unförmigen Schafswoll-Pullover. Außerdem hat man mit einem grünen Rock auch alle Optionen offen, wenn man sich rot/grün zu Weihnachten kleiden möchte... 
Ich war mir nur nicht so sicher, ob ich einen Strickrock tragen möchte, denn das verband ich immer mit ‚Omastil’, aber dann erklären wir das eben auch einfach als modern und ‚Oma’n uns ein’ für den Winter (keine Sorge, der Satz war schon auf englisch nicht sinnvoll :) 
Die Bilder stammen von der letzten Woche (also noch vor dem ersten Schneesturm) auf meinem Lieblings- verlassenen Friedhof im Gewerbegebiet an der Shelburne Road. 


No comments:

Post a Comment

Thank you for taking the time to write a comment.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails