12/26/2010

Infinity scarf / Schlauchschal


One of my favorite fashion accessories of the year are the infinity scarves. I am the person, who keeps on loosing her scarves and having one which is just round and mostly stays the way how I put it, is a great advantage. I remember such scarves being in fashion, when I was very young, but at that time, they were more of a cap and not that long… this year’s edition has all different styles, but I do prefer the longer ones, which I can curl up double or even three times around my neck, head, shoulders etc. … 
I started with having a small yellow eternity scarf, by now I do have three at home and I’m pretty sure, that I’m going to wear them even when the trend is long time over and forgotten.

But sometimes the best things in life are for free, so when I saw the nice wood print-label on the last scarf I bought, I didn’t throw it away, instead I knew I have to make something with it… so I draw and cut out this little winter scene for the tissue box … :)


Eines meiner liebsten Trend Accessoires in diesem Winter sind Schlauchschals. Ich bin diejenige, die ihre Schals am häufigsten verliert und es ist daher von großem Vorteil einen Schal zu tragen, der wie eine Kette an meinem Hals hängen bleibt. Ich erinnere mich, daß solche Schals bereits einmal in Mode waren, als ich noch sehr jung war, zu der Zeit waren sie aber meist nur verlängerte Mützen und nicht sehr lang. Die Modelle in diesem Jahr sind sehr vielfältig, aber ich bevorzuge die längeren Schale, die man zwei oder drei Mal um Hals, Kopf, Schultern usw. drapieren kann...
Ich besaß zuerst nur einen gelben Schlauchschal und jetzt habe ich bereits drei Schale zu Haus. Ich bin mir auch ziemlich sicher, daß ich diese noch tragen werde, wenn sie bereits längst wieder unmodern geworden sind.
Doch manchmal sind die besten Dinge im Leben umsonst zu haben und so wusste ich als ich das schöne Holzdruck Preisschild meines letzten Schalkaufs in den Händen hielt, daß ich etwas damit machen muß. Also zeichnete und schnitt ich die kleine Winterszene aus, die jetzt die Kosmetiktücherbox schmückt ... :) 


No comments:

Post a Comment

Thank you for taking the time to write a comment.

Die Datenschutzerklärung befindet sich oben im Header.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails